1. HABERLER

2. GÜNDEM

3. ANKARA

4. ANKAPARK'a ziyaret
ANKAPARK'a ziyaret

Ankara Turist Rehberleri Odası Başkan ve üyeleri, Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek ile bir araya geldiler, Ankapark’ı gezdiler.

A+A-

Ankara Turist Rehberleri Odası Başkanı Suat Tural ve beraberindeki lisanslı rehberler ilk olarak, yapımı Büyükşehir Belediyesi tarafından sürdürülen Ankapark’a gittiler. Toplam 12 ilde turist rehberliği hizmeti veren Oda’ya kayıtlı 20 kişilik heyete Ankapark’ı gezdiren Etüd ve Proje Şube Müdürü Ahmet Nazım Akkaya, proje hakkında bilgi verdi.  Dev temaparktaki bölümleri gezen ve yapımı tamamlanan oyuncaklara binen turizmciler, daha sonra Başkan Gökçek ile Ankapark’taki Koordinasyon Merkezi’nde bir araya geldiler.

-REHBERLER: “PROJEYİ ÇOK BEĞENDİK”

Projeyi çok beğendiklerini ve Ankapark’ın Başkent turizmine çok büyük katkı sağlayacağını söyleyen turizmcilere yapılanlar hakkında açıklamalarda bulunan Başkan Gökçek, “Ankapark muhteşem oldu. Bütün dünyayı gezdim, Ankara’da yapılanın eşi yok” dedi.

Ankapark’a, şimdilik temapark işletmesini iyi bilen Çinliler ve Katarlılar’ın talip olduğunu kaydeden Büyükşehir Belediye Başkanı Gökçek, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Ankapark’ta elektriği güneş panelleriyle, ısıtmayı sıcak suyla elde edeceğiz. Sulama imkanına da ayrı bir yöntem uygulayacağız. Dolayısıyla işletmeyi bedavaya getirmeye çalışıyoruz. Yanına Hayvanat Bahçesi yapacağız ve biz işleteceğiz. Ankapark’tan alacağımız parayı da hayvanat bahçesine kanalize edip çarkı döndürürsek, Ankara için bir kazanç olur.”

Atatürk Orman Çiftliği Kanunu hazırlanırken, kendilerinin isteği doğrultusunda, bu bölgede sanayi ve ticari yapılar ile konut yapılamaz maddesinin eklendiğini anlatan Başkan Gökçek, şunları söyledi:

“Burasını yapmaya başladıktan sonra Danıştay bir karar verdi ve içerisindeki alışveriş yerlerini, lokanta ve büfeleri ticari alan saydı. Bunu aşmaya çalışıyoruz. Ayrıca biz burayı en fazla 10 yıllığına kiraya verebiliyoruz. Bunu da 29 yıla çıkarmak arzusundayız. Çünkü ciddi müşteri gelsin istiyoruz. Biz kısmet olursa büyük bir reklam kampanyası yapacağız. Çünkü nasıl doğarsa öyle gidiyor. Ölü doğarsa ölü, canlı doğarsa canlı gidiyor. Biz canlı doğmasını istiyoruz.”

Başkan Gökçek, Başkent turizmi adına yapılan diğer bazı çalışmalarından örnekler verirken; 14 ilçenin termal su kaynaklarının değerlendirilmesi, Hacı Bayram’da Tarih ve Kutsal Emanetler Müzesi ile İnanç Müzesi yapımı ve ücretsiz şehir turlarından kısaca bahsetti.

Rehberlerin, Ankapark gezisi için teşekkür ettiği Başkan Gökçek, konuklarıyla hatıra fotoğrafı çektirdi.

-TURİST REHBERLERİ: “ANKAPARK’I GEZMEDEN ANKARA’DAN GİTMEYİN”

Bazı turist rehberleri Ankapark hakkında görüşlerini şöyle açıkladılar:

Suat Tural - Ankara Turist Rehberleri Odası Başkanı:

“Ankaralılar olarak çok etkilendik, büyülendik. Ankara’da turizm sektörü açısından konaklama ve iş imkanını arttıracağına inanıyoruz. Henüz tamamlanmamış olsa da son derece başarılı. Bu tip vizyonel projelere önayak olduğu için Başkanımız Melih Gökçek’e teşekkür ediyoruz.”

Betegül Öz - Profesyonel Tercüman ve Turist Rehberi:

“Biz Ankara’ya gelen turları gezdiriyoruz. Sürekli olarak, özellikle de öğrenciler ‘Ankapark açıldı mı?’ diye soruyorlar. Biz de heyecanla bekliyoruz burasının açılmasını. Şimdi de burayı görme fırsatımız oldu. Ben çok beğendim. Ankapark’ın gerçekten beklentileri karşılayacağını düşünüyorum. Aynı zamanda kendi meslek örgütümüz için çok büyük bir artı ve katma değer getireceğine inanıyorum. 7’den 77’ye herkese hitap edebilecek bir yer. Biz Ankara’yı her zaman bürokrasiyle anlatıyorduk. Artık eğlence merkezi vurgusuyla da anlatabileceğimiz bir yer oldu Ankara. Bu yüzden de çok mutluyum.”

Belkıs Saha -  Turist Rehberi:

“Çok beğendim ve çok büyük bir emek var. İçerideki oyun alanları, coasterlar olsun 7’den 77’ye herkesin ilgisini çekecek bir yer. Ayrıca mimarisi çok hoşuma gitti. Buradan tüm turizmcilere ve turistlere tavsiyem; ‘Ankapark’ı gezmeden Ankara’dan gitmeyin. Bir turizmci olarak kendi adıma da Başkentliler adına da Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür ediyorum.”

Nuri Kürtül - Turist Rehberi:

“2 yıldır Ankara’da çalışıyorum, Başkent’e gerçekten katkısı olacak bir çalışma. Ankara’yı gezdirdiğimiz zaman, turist grupları sürekli bir eğlence merkezi istiyorlar. Bizim de eğlence olarak yapabildiğimiz tek şey alışveriş merkezlerine götürmek oluyordu. Artık Ankapark da olacak. Emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum.”

Bu haber toplam 1930 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.