1. HABERLER

2. GÜNDEM

3. ANKARA

4. İftar çadırları kaynaştırıyor
İftar çadırları kaynaştırıyor

Büyükşehir Belediyesi’nin, Başkent’in 9 ayrı noktasında kurduğu iftar çadırları, ayrı ülkelerden, ayrı dilleri konuşan insanların kaynaştığı, paylaştığı, yardımlaştığı dev sofralara dönüşüyor.

A+A-

Büyükşehir Belediyesi’nin, artık bir gelenek haline gelen, Ramazan ayının ruhuna uygun birlik, beraberlik, paylaşma ve dayanışmanın sembolü olan iftar çadırları, her gün binlerce vatandaşı aynı sofrada buluşturuyor.

EGO mutfağında hazırlanan, her gün 4 çeşit yemeğin sunulduğu çadırları, iftar saatinin yaklaşmasıyla, çocukların neşeli sesleri ve büyüklerin de sohbetleriyle şenleniyor. Esnafından işçisine, Suriyelisinden Türk’üne; genç-yaşlı herkesin bir arada, aynı sofrada oruç açtığı dev sofralar, restoran konforunda hizmet veriyor.

-TÜRK VE SURİYELİLER AYNI SOFRADA...

Suriyelilerin, Iraklıların ve Afrikalıların da ilgi gösterdiği, Türk kardeşleriyle birlikte aynı sofrada oruçlarını açtığı iftar çadırları, dayanışma ve birlikteliğin en güzel örneğini, tüm dünyaya gösteriyor.

İftar saatinin ardından masa ve sandalye örtülerinin değiştirilip, yerlerin yıkanmasıyla yeni güne hazırlanan iftar çadırları için Suriyeli vatandaşlar da Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür ediyor.

Çadırlarda; özel poşetteki hurmasını, ekmeğini, suyunu, ardından da yemek dağıtım yerinden elleri eldivenli, yüzleri maskeli görevlilerden yemeklerini alan konuklar, masalara geçerek sohbet edip iftar saatini bekliyorlar.

Başkent’in 9 ayrı noktasında yaklaşık 250 kişinin hizmet ettiği, restoran konforundaki çadırlarda klima, televizyon ve su sebilleri de bulunuyor.

-BÜYÜKŞEHİR’E TEŞEKKÜR…

Dev sofrada aile iftarlarını andıran neşe sesleri içerisindeki çadırlarda oruç açmanın mutluluğunu yaşayan vatandaşlar Büyükşehir Belediyesi’nin bu hizmetine ilişkin duygularını şu sözlerle ifade ediyorlar.

Sezer Topal (19):

“Siteler’de Mobilya boyacısıyım. Büyükşehir Belediyesi’nden ve Başkan Melih Gökçek’ten, Allah razı olsun. Fakir fukaraya her akşam burada yemek dağıtıyorlar. Çalıştığım için bu saatte çıktım ve burayı görünce uğradım. Evimde buraya yakın, ailemle birlikte geldik o yüzden.”

Satılmış Boztaş (14):

“Yıldız’da oturuyorum normalde. Ama Siteler’de çalışıyorum. Ailecek geldik iftar çadırına buraya. Burası çok güzel. Bende oruç tutuyorum. Daha önce de iftar çadırlarında oruç açıyordum ve çok beğeniyordum. Melih Amca’dan Allah razı olsun. Yemekler çok güzel.”

Suat Polat (54):

“Mobilyacıyım ve burada çalışıyorum. Genellikle iftarımı da burada yapıyorum. Yemekler çok harika. Büyükşehir Belediyesi’nin bu hizmetinden çok memnunum, Allah razı olsun. Hem işim dolayısıyla, hem de iftarı da yapıp gideyim diye burada yiyorum. Çünkü başka yerde iftar yapsam yetişemem. Bu sene ilk defa geliyorum. Bu kadar insan yiyip gidiyor, her şey temiz. Ben çok memnunum bu hizmetten. Memnun olmayan varsa o onların bileceği iş.”

Basil Salih (26):

“Suriye’den Ankara’ya geldim. Suriye’de mühendistim. Orucumuzu Büyükşehir Belediyesi’nin iftar çadırlarında açıyoruz. Yemekler çok güzel, hizmet için teşekkür ediyoruz.”

Muhammed Salih (31):

“Suriye’den 8 ay önce Ankara’ya geldim. Orada Yüzbaşıydım. Niyetlim ve iftarı hep burada yapıyoruz ailecek. Buradaki hizmet çok güzel. Hizmetlerden çok memnunuz ve teşekkür ediyoruz.”

-ÇADIRLAR NEREDE KURULUYOR?

-Seymenler Kent Meydanı (Ulubey Mah.Selçuk Cad. Siteler İtfaiyesi Karşısı, Altındağ),

-Sincan Lale Meydanı (Ankara Caddesi  Üzeri, Sincan),

-OSTİM Metro İstasyonu Yanı (Alınteri Bulvarı Üzeri,Yenimahalle),

-Altındağ Battalgazi, (Özkent Akbilek Gençlik Merkezi Yanı Alemdağ Mah. Muhtar Turan (882.) Caddesi, Altındağ),

-Altındağ Hasköy  (Doğu Mah. Hacıbayram Veli Cad. No: 107 Altındağ),

-Yahyalar (Yahyalar Camii Karşısı, Yenimahalle),

-Zirvekent Mahallesi ( Kusunlar Toki Konutları, Mamak),

-AŞTİ (Ankara Şehirlerarası Otobüs Terminali Üst kat, Yolcu Bekleme Salonu, Çankaya),

-Gençlik Parkı (Cumhuriyet Cad. Kültür Merkezi Girişi Ulus

Kaynak: İftar çadırları kaynaştırıyor

Bu haber toplam 1824 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.